hösten närmar sig

Nu har vi kommit halvvägs igenom Augusti, skolstarten närmar sig med stormsteg, det gör även stambytet i vårat hus. Nästa vecka startar dom för att vara exakt.. Så idag medans barnen roar sig på Gröna Lund med mormor ska jag packa ihop alla våra saker i hallen, köket och få undan prydnadssaker mm i vardagsrummet, nästan allt ska ställas in i lillens rum. Jag ska även tömma klädkammaren som jag ska göra om under tiden dom jobbar här, när det ändå är stökigt och jobbigt kan man passa på att få det gjort.

Jag har alltid tyckt att klädkammaren är trist och ful, i 4 år har jag tänkt att man borde göra något åt den, och nu har jag ägt lägenheten i snart två år, det börjar bli dags! Väggarna ska slipas och målas om, taket ska målas om och nytt golv ska läggas. De gammla hyllorna längs väggarna uppe vid taket ska tas ner, sågas itu och målas om. Jag ska sätta in nya hyllor och div annat i klädkammaren så det blir en effektivare förvaring, och framför allt, en syhörna! Jag drar mig för att sy när jag måste röja undan på köksbordet och släpa ut maskinen. Står den permanent färdig att användas kommer jag nog mig för att lägga upp kläder, laga och annat som jag tänker jag ska göra.

I stora killens rum ska garderoberna med mina kläder röjas ur, han ska få en av garderoberna till sina kläder, sen ska vinterkläder och sånt hängas i en annan. Har inte kommit på vad som ska vara i den tredje med det kommer nog ge sig under tiden :)

Hallen ska också målas om när dem är färdiga med stambytet innan jag ställer tillbaka allting. Jag har dock fortfarande inte valt några färger till vare sig hallen eller klädkammeren. Om jag hinner idag kanske ett besök till rusta och/eller ÖB hinns med. Tanken på de närmsta 4-6 veckorna ger mig smärre panik dock. Även om jag försöker göra något bra av det hela tycker jag samtidigt att det är enormt jobbigt att tänka hur man ska få allt att gå ihop. I min vardag är rutiner väldigt viktigt, och att saker och ting inte förändras FÖR mycket.

Mitt hem är också väldigt viktigt för mig, jag kan ligga på min säng i vardagsrummet och njuta över hur fint jag tycker jag har det, jag älskar en nystädad lägenhet som doftar svagt av rengöringsmedel.. Och nu kommer jag inte få uppleva det igen förens till slutet av September. Jag vet inte ens vart jag och barnen ska bo under stambytet, jag har ansökt om att få utnyttja en av bodarna på baksidan men jag har fortfarande inte fått veta något. I onsdags var dom här och inspekterade, då frågade jag om hur det skulle bli, han skulle höra av sig så fort som möjligt sa han efter att ha pratat med den mystiska "PETER". Jag har fortfarande inte hört något, om jag får låna en bod har jag och lillen måndag eftermiddag på oss att flytta ut våra saker dit.

Dessutom ska lillen skolas in på fritids med start måndag nästa vecka. Roligt roligt vad allt ska sammanfalla va? Som tur är ska min stora grabb få spendera en vecka hos sin far, så han slipper i alla fall vara med. Men men jag ska försöka att inte gnälla för mycket, jag kan ju ändå inte slippa undan stambytet! På min födelsedag ska jag iaf njuta av ett hett BAD! Jag har längtat efter badkar de senaste tre kalla vintrarna och nu äntligen ska jag få ett!

Dagens låt: "Pugh Rogerfeldt - Vandrar i ett regn"

Kommentarer
Postat av: Iz@

Puss sötis. hoppas att allt är bra. jag tror jag kommer över till dig nån helg o dricker massa vin o ser ett dussin dåliga skräckisar.. typ den med "bunny".. hahaha hälsa småpojkarna från mig pussar

2009-09-11 @ 21:07:19
Postat av: Kaichou

Hej gumman! Fan vad mysigt det skulle vara! Jag är äntligen färdig med lägenheten så jag är redo för besök!! kramar

2009-09-28 @ 07:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0