Mini semester

Nu har jag varit dålig på att uppdatera bloggen ett tag, men idag blir det av i alla fall! Jag vet inte om jag presenterat min älskling Lolloboll så jag passar på att göra det nu ^^ Lollo och jag träffades på en båt för ca 3-4 år sedan och det blev kärlek från första ögonkastet. Jag åker nästan aldrig bort utan Lollo, vi tittar på film tillsammans och har det allmänt trevligt. Så i fredags när jag skulle åka till Linköping och hälsa på en kompis ville Lollo så klart följa med! Här sitter han i en påse på tågstationen med en present till min vän.



Vi kom till tågstationen 20 minuter innan tåget skulle gå så vi passade på att köpa lite frukost att ta med oss. Men när tåget kom in på stationen såg jag att jag stod vid fel ände av tåget så vi fick skynda oss till vagnen längst bak, precis när jag kom fram stängdes dörrarna, hur mycket jag tryckte på knappen så ville inte dörren öppnas, konduktören stod vid mitten av tåget och jag försökte fånga hennes uppmärksamhet. Hon hoppade på tåget och det började så sakta rulla frammåt, jag blev helt ifrån mig men Lollo var lugn i alla fall. Efter bara några sekunder stannade tåget i alla fall och dörrarna öppnades så vi kunde hoppa på! Resten av resan blev rätt lugn, vi åt frukosten, jag fick drickan och smörgåsen medans Lollo snodde chokladen den rackaren! Sen satt vi tillsammans och virkade på Gir's ben!



När vi kommit fram till Linköping gick vi runt lite och tittade, vi var även inne på en garnaffär där vi köpte ett par stickor, ett nystan garn och en till clover virknål i storlek 5mm. Sedan åkte vi hem till min vän. Vädret var inte så roligt så vi satt mest och tittade på film resten av dagen ^^
Lollo visar upp våra inköp:



Det regnade mest hela lördagen och söndagen så vi tog det mest lungt, lyssnade på musik, pratade, åt gott och såg på mera film! Men vi hann med en till tur på stan då jag fann att det var rätt roligt att sticka! Men garnet tog slut så fort.. Det blev två nystan till för att kunna göra en lång fin halsduk (så fin som jag kan just nu i alla fall). Jag fick en stickhandbok av min vänn, det var väldigt snällt för jag kan i princip enbart sticka räta och aviga maskor, jag har ingen aning om hur man avmaskar och sådana saker som kan vara bra att veta!! Men det ser i alla fall ut som en halsduk tycker jag..




Visst ser garnet mjukt och fluffigt ut?!

På måndagen sken solen och då var det dags att fara hemmåt. Jag gillar inte när mina barn är borta länge, det blir så tyst och ensamt i lägenheten, så jag bad en annan vän att hänga lite med mig ett tag så jag inte behövde känna mig så ensam (trots Lolloboll). Jag blev upphämtade på stationen och sen åkte vi och åt lite, ett besök hemma hos mamma hanns med också där jag raidade hennes rabarberland! På kvällen såg vi ett par filmer och slappade mest :)

Igår var vi lite sega men det gav sig så småningom och vi var duktiga och kokade saft på rabarberna jag fått av mamma!



2 liter saft och enbart ett par mindra brännsår åstadkom vi ^^ På kvällen blev det en del öl och Rayman Raving Rabbids Tv Party! Oj vad roligt vi hade! Svetten lackade och vi skrattade och kämpade för att få bra poäng ^^ Vi slog vad.. Om jag lyckades få över 15.000 poäng på musiken så skulle jag få vaxa F's bröstkorg.. skam den som ger sig! Jag kämpade och kämpade och till slut fick jag poängen :D Det var riktigt roligt!

Idag kommer barnen hem, jag har saknat dom ganska mycket, jag trode ju dom skulle komma hem på måndagen, men deras farmor och farfar tog med dom till Dalarna. Nåväl, om ett par timmar är dom här så nu ska jag ta och städa upp lite här så det ser hyfsat ut :)

Dagens låt : "Amy Winehouse - You know I'm no good"

Kommentarer
Postat av: Iz@

hej gumman.. u better shape up.. jag vill läsa om allt bus du gör.. samt få en voodoodocka... blink blink kram

2009-07-28 @ 00:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0