Härliga sommardagar

Idag har jag och barnen spenderat en härlig eftermiddag i mammas trädgård, badat, solat och grillat! Jag fick även ligga på mammas spikmatta en halvtimme, fy vad prickig i huden man blir, men man känner verkligen hur blodgenomströmmningen ökar :) Lillkillen fick stanna kvar hos mamma över natten så jag och stora grabben har en myskväll ^^ vi har legat i min säng och tittat på Wallace & Grommit och käkat chokladdragerade jordnötter och druckit cociboci (cocacola) och bara myst. Nu ville han titta på en till film men jag sa att han var tvungen att ta en dusch först i sådana fall och tvätta håret, man blir svettig av att leka i solen en hel eftermiddag!

Jag har jobbat vidare lite på systers Gir, igår var vi till garnaffären och köpte mer grått garn, ett nystan skulle aldrig räcka till! Imorse när jag satt och virkade lite medans barnen såg på morgonTV kände jag att jag var öm i handen, så jag beställde några ergonomiska virknålar från LoveKnitting, det skulle ta 2-5 arbetsdagar innan dom kommer men jag hoppas jag hinner få dom innan veckan är slut. Hoppas dom är lika sköna att virka med som dom verkar!

Jag fick en bild igår på en söt amigurumi som jag gjort till en kompis, här har vi Herr Morot!



Dagens låt: "Jack Johnson - Hope"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0