Pucku katten



I början av maj fick jag ett mail från Adlibris med information om lite nya böcker. Bland annat fanns Mia Bengtsson's nya bok, "Virka amigurumi : söta små glädjespridare" med där. Jag blev störtförtjust i bilderna och beställde den boken och även "Kyuuto! Japanese Crafts: Amigurumi" därifrån. En lång stund satt jag förtjust och tänkte på vilka söta djur jag kunde virka innan det slog mig.. Jag har aldrig virkat förut i hela mitt liv!?! Jag satt och läste igenom Mia's blogg och hittade där en länk till ett gratis mönster på internet. Fast besluten att lära mig gick jag till garnbutiken närmast mig och inhandlade två virknålar och två garner att prova på att virka gratismönstret med.

Väl hemma sökte jag på Youtube och fann en massa instruktionsvideor om hur man virkar. Efter två dagars intensivt testande hade Pucku katten fötts! Visst är han fin? Gratis mönstret till Animeko (katten) hittar du här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0