Obladi oblada life goes on yaaaa

Så, snart är påsklovet slut så man kanske borde skriva ett ord eller två om själva påsken! Barnen var hemma hos sin far i år, men min mamma och min syster kom hit på fredagen för lite påskmys! Syrran hade fått ansvar för förrätten, mamma skulle ta hand om huvudrätten och jag fick ansvar för efterätten :D :D :D Jag älskar efterätter! En härlig cheescake fick det bli med björnbär, hallon och blåbär, mums! Mamma bad även att syster och jag skulle fixa ett påskägg, men sedan ångrade hon sig med tanke på hur mycket gott vi skulle äta under kvällen, men jag kunde inte låta bli att fixa ett litet "Candy"ägg..
Jag hittade mönstret via mönsterarkivet (googla) och kunde inte motstå! Mamma vann ägget när vi spelade Trivial Pursuit, och jag tror hon blev glatt förvånad!
Jag har länge sagt att jag ska fota min balkong så fort solen skiner, men den senaste tiden har det bara varit regnigt, molningt, kallt och trist.. Så därför tog jag ändå en bild trots bristen på solsken. Tyvärr vet jag inte om man kan zooma med min mobilkamera, därför syns det inte så tydligt på bilden att det är fina blommor!
Fler ska det bli hoppas jag ^^ Jag skrev för ett tag sen om mormors födelsedagspresent och att jag stickat gula torgvantar till mig, och med lite assistans från H så fotade vi dom under kvällen!
Hemköp har haft en tävling under ett par veckors tid där man kunde vinna 1000:- (första pris) eller chokladkakor.. Jag fick ingen tusenlapp, men vi hade tur med chokladen i alla fall!
Sist men inte minst, Conf, du som har så fullt upp jämt och inte riktigt hinner, så här ser min halva av vardagsrummet ut!
Thats it for today! Nu ska jag slappa lite och forsätta virka på Gir!
Dagens låt: ~Amy McDonald - I got no roots~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0